Inspekce silniční dopravy
Praha
36 240 – 52 930 Kč
Inspekce silniční dopravy hledá schopného a flexibilního kolegu nebo kolegyni na pozici Ředitel kontrolní sekce!
Služební místo: Ředitel kontrolní sekce
Platová třída: 14
Obor státní služby: 51. Doprava
Doba: na dobu neurčitou
Požadované vzdělání: vysokoškolské vzdělání získané studiem v magisterském studijním programu
Činnosti vykonávané na služebním místě
- Tvorba koncepce jednotlivých dopravních oborů (správy silniční dopravy a provozu na pozemních komunikacích, pozemních komunikací) včetně koordinace s mezinárodními systémy a mezinárodní spolupráce ve specializovaných oborech a metodického a odborného usměrňování správních
úřadů s celorepublikovou působností; - Zodpovídá za:
a) tvorbu celostátní koncepce podpory státního odborného dozoru v oblasti silniční dopravy, koordinuje činnost mobilních expertních jednotek a mobilních kontrolních jednotek v rámci kontrolní sekce, s ohledem na předpokládaný nebo statisticky doložený skutečný výskyt problémových
oblastí, vyžadujících kontrolní činnost;
b) za aplikaci systémů kontrolní činnosti v silniční dopravě do rámce mezinárodní spolupráce s kontrolními orgány států EU, zúčastňuje se jednání v rámci struktur ECR, zpracovává zprávy z těchto jednání, vyhodnocuje získané poznatky a materiály a zodpovídá za aplikaci těchto poznatků do
praktické činnosti podřízených zaměstnanců;
c) vedení kontrolní sekce, zadávání úkolů zaměstnancům zařazených v kontrolní sekci a hlídá jejich plnění;
d) výstupy pro ústřední orgány státní správy;
e) provádění kontrolní činnosti;
f) věcnou správnost mediálních výstupů;
g) spolupráci s kontrolními orgány v ČR a evropských států;
h) spolupráci v oblasti provádění a postupů při kontrolní činnosti v rámci resortu ministerstva dopravy a s dalším subjekty, např. Policií ČR. - Zajišťuje:
a) tvorbu celostátní koncepce podpory státního odborného dozoru;
b) aplikaci systémů kontrolní činnosti v silniční dopravě v tuzemské i mezinárodní dopravě;
c) mezinárodní spolupráci v kontrolní činnosti;
d) výstupy pro ústřední orgány státní správy;
e) profesní růst zaměstnanců v sekci;
f) spolupráci na odborných kurzech, školeních a jiných vzdělávacích akcích. - Koordinuje:
a) harmonogramy vzdělávání a ověřování znalostí pracovníků kontrolní sekce;
b) činnosti spojené s mezirezortními a mezinárodními vztahy INSID v rámci
společných kontrolních a mezinárodních akcí;
c) vypracovává metodik a dalších řídicích dokumentů pro jednotlivé okruhy
kontrolních činností včetně jejich aktualizací a souladu s platnou legislativou. - Při své činnosti zodpovídá za hospodárné a účelné vynakládání finančních
prostředků a za dodržování zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve
veřejné správě, ve znění pozdějších předpisů, a v rozsahu kompetencí
stanovených podpisovým řádem provádí schvalovací a kontrolní operace
v souladu s tímto zákonem; - Provádí kontrolu dodržování ustanovení zákona č. 320/2001 Sb., o finanční
kontrole ve veřejné správě, ve znění pozdějších předpisů, v rámci řízené sekce; - Zodpovídá za ochranu osobních údajů dle platných právních norem;
- Zodpovídá za dodržování předpisů a právních norem v oblasti BOZP a PO v řízené
sekci; - V souvislosti s výkonem funkce je zaměstnanec pověřen řízením motorového
vozidla, v rozsahu jeho řidičského oprávnění, podmínky a režim užívání vozidla
jsou vymezeny samostatnou smlouvou; - Při své činnosti úzce spolupracuje s vedoucím služebního úřadu, plní úkoly
uložené mu vedoucím služebního úřadu.
Místo výkonu: Praha
Předpokládaný nástup: listopad 2025
Žádosti do: 08.10.2025
Více informací o pozicích a o způsobu přihlášení do výběrového řízení naleznete v níže přiloženém Oznámení o vyhlášení výběrového řízení.
Služební orgán podporuje rovnost žen a mužů a diverzitu v rozhodovacích pozicích. Z tohoto důvodu vítáme zájem žadatelek a žadatelů z různých skupin obyvatel.
Jak se přihlásit?
Pokud Vás tato pozice zaujala, zašlete nám požadované dokumenty, a to dle instrukcí uvedených v přiloženém Oznámení o vyhlášení výběrového řízení.
Těšíme se na Vaši reakci!
Mgr. et Mgr. Veronika Zichová, MA
vedoucí oddělení personálních procesů a právní podpory